søndag den 26. marts 2017

Halsdisse i perlestrik.

Købt noget garn i Brugsen Lunderskov, da jeg kom hjem var garnet noget tykkere end jeg havde regnet med.

Prøvede mig frem med forskellige pinde og mønstre, fandt ud af til sidst at, perlestrik på pind 7 gav det bedste resultat. Slog 24 masker op på pind 7, dernæst strikkede jeg perlestrik indtil der ikke var mere af de 4 garnnøgler. Længde blev lige nøjagtigt 150 cm, hvilket er den rette længde synes jeg. Med dette mål, ved jeg nu at for hver omgang et rør skal kunne slås om halsen ,er det 75 cm pr omslag.Syede enderne sammen til et lang rør. 

Halsrøret når rundt om halsen 2 gange- kan også bruges omkring ørene. Så håber min datter, selv om hun måske først for brug for den til efteråret, alligevel bliver glad for dette halsrør. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar