tirsdag den 14. marts 2017

Bolero i perlestrik.

Har haft fri i et par dage, hvilket har givet mig mulighed for at lave nogle af mine mange projekter færdige. Denne bolero er lidt ud i fri hånd, forestillede mig resultatet lidt anderledes. Men men man må jo øve sig, noget bliver godt, noget mindre godt. Men tror jeg kommer til at bruge denne, da den luner godt om skulderne. Har prøvet lave en opskrift her, ellers findes den rigtige på Hendes verden hjemmeside. Garnet er det sammen som jeg brugte til halsdissen til min søn.

Denne bolero er stikket på rundpind 4 (80 cm), med perlestrik.

Slå 150 masker op på pind.

2 pinde ret.
Der strikkes nu 2 ret, 2 vrang, til der er 3 cm.
Derefter strikkes ret, vrang.
Næste pind vrang og ret.
Fortsæt til stykket måler 40 cm.
Dernæst rib som i starten- 2 ret, 2 vrang, til der er 3 cm.
1 pind ret.
Sidste pind ret, men samtidig luk af.

Hæft enderne. Læg stykket dobbelt på langs.
Sy sammen til ærmerne, sådan at rib kanten når samme, ca. 2 cm.

Har hæklet bånd til - med åbning til knap - knap og bånd syes på det boleroen.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar