søndag den 24. april 2016

Nyt liv til taske.

For noget tid siden fik jeg en rigtig flot rød taske af en rigtig god kollega. Elsker en rød taske og denne taske er lige mig. Susi tror jeg har brugt den rigtig meget for foeret var så slidt. Fik den ide at isætte nyt stof i tasken.

Købt blå stof med stjerner. 1 meter så jeg havde nok, for jeg var ikke helt klar over hvor meget der skulle bruges.

Jeg startede med at klippe den gammel stof ud af taske. Dog klippede jeg 3 cm fra den øverste kant, så jeg havde noget af det gamle stof at sy inderfoeret på med. Det gamle stof klippede jeg op og klippede efter det, plus lagde 3 cm til for oven som manglede plus 2 cm til omlægning. De 2 cm omlægning støg jeg først, da det gør det nemmer at isy pænere.

 Dernæst syede jeg lommer på stoffet, plus mit nye navne skilt. Dernæst syede jeg foret sammen som det gamle. Foret satte jeg i med nåle hele vejen rundt, inden jeg begyndte at ri det på.

Inder tasken var ikke meningen at jeg ville genskabe denne, men nu var jeg så godt igang og det hele gik forholdsvis nemt- så hvorfor ikke. Gjorde det på samme måde næsten, trævlede tråden op og fjernede stof som jeg klippede og syede efter.

Da det nye stof var syet i, vaskede jeg tasken med sæbespåner skum. Tørre over med en våd klud, dernæst en tør.

Er så glad for resultatet, føler helt jeg har fået en sprit ny taske.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar