søndag den 24. april 2016

Erstatning for plastik pose.

Da jeg indimellem har Wasa kanel knækbrød med på arbejde, som erstatning for de søde sager. Knækbrødet smager så godt, at jeg føler jeg får et lille stykke kage til kaffen når jeg får sådan en.

Da jeg er træt af at se på den plastikpose som jeg har dem i,  jeg den ide fra Pinterest at sy en lille pose til knækbrødet.

Klippede 2 stykker stof på 70 x 26 cm af forskellige mønstere.
Lagde stoffet sammen ret mod ret.
Syede med 2 cm sømrum siderne sammen på begge stoffer.
Dernæst pressede jeg enderne så det blev en trekant.
Syede dernæst 8 cm over enderne.
Da de 2 poser var syet sammen, stoppede jeg den ene pose i den anden, vrang mod vrang.
Bukked 1 cm vrang mod vrang på begge poser øverst og syede dem sammen for oven.

Dernæst klippede jeg et stykke stof, der passede til at jeg kunne trække elastik igennem. Da elastikken var trukket igennem, syede jeg enderne sammen.

Posen kan også bruges til frugt eller anden opbevaring.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar