torsdag den 23. juni 2016

Smagfuld sommersalat.

Min nye ynglings sommersalat denne sommer. Tror jeg fandt noget ligende opskrift på Goumet.dk siden, jeg har dog tilsat lidt sukker. Når jeg er alene hjemme laver jeg bare den salat, med ristede flute til, og mine smagsløg jubler. 

Hvis man er til sur/syrlig/sød smag er denne salat lige sagen. Bacon kan dog undværes, prøvede det bare lige i dag- smager så godt.
Hurtig og nemt.
 
Til 6 personer:

1 spidskål i strimler
1/2 agurk i tern
1 æble i tern
1/2 tørrede tranebær
1 dl grofthakkede valnødder

Dressing:
2 dl skyr el cremefraise 
1 spsk æble eddike
2 spsk vand
Saft af 1 citron
1 tsk. Lakridspulver
Lidt salt efter smag
3 tsk sukker
Lidt peber

Pynt: Ristede bacon stykker eller hakkede valnød/tranebær - el. Persille.

Tilbehør : Godt brød ristede

Smager godt til mørkt kød og nye kartofler.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar