mandag den 25. maj 2015

Hæklet kosmetik taske.

Denne kosmetik pung er hæklet ud fra et billede på nettet. Jeg har brugt bomuld (1 tråd) og hæklenål nr. 3. Foeret er med til at gøre pungen mere fast. 

Først hækler jeg rundt med fastmasker indtil jeg synes at bunden har det rette størrelse. Så fortsætter jeg til halvvejs på pungen inden jeg begynder indtagningen. Ca hver anden omgang for hver 12 maske indtager jeg (2fm sammen) indtil jeg synes åbningen har den rette størrelse. Når pungen er færdig og enderne hæftet syr jeg lynlåsen i med hånden. 

Dernæst tegner jeg tasken af ( 2 gange) på stof som jeg vil bruge til foer + 1 1/2 cm sømrum. Jeg folder den øverst kant 1 1/2 cm og presser kanten med strygejern. Dernæst syr jeg mit mærke på den ene kant øverst. Til sidst syr jeg de to dele sammen ret mod ret ca. 1 cm inden. 

Nu vender jeg den hæklede taske på vrangen og sætter foret på tasken vrang mod vrang - Hvis foderet er lidt for stort syr jeg det lidt mere ind så det passer . Til sidst syr jeg foeret i med hånden.

Jeg er godt tilfreds med resultatet.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar